Vážení sousedi.
Chtěl bych zde otevřít dizkuzi na téma: "Chybějící tlačítko STOP nebo ZRUŠENÍ VOLBY" u nových výtahů jak tomu bylo u starých.
Občas se mi stane, že na něco zapomenu doma a už jsem ve výtahu a provedu volbu. Pak musím absolvovat cestu do navolené stanice a pak zase cestu zpět. Nebo se třeba překlepnu na dotykové obrazovce a nebo popletu volbu cílové stanice. Tak si myslím, že by nějaké takové tlačítko tam měla dodavatelská firma doplnit. Stávající stav zbytečně zvyšuje náklady ne el. energii, brzdí se využití výtahu a člověk sám ztrácí čas.
Kniha návštěv
Datum: 31.10.2013
Titulek: Chybějící tlačítko STOP u nových výtahů
Datum: 01.11.2013
Titulek: Re: Chybějící tlačítko STOP u nových výtahů
Ahoj Petře,
reaguji na Tvoji žádost ohledně tlačítka STOP. Myslím, že jakákoliv diskuse je zbytečná - tlačítko STOP je v ČSN stanoveno, že se má instalovat do výtahů nákladních, kde vstup je blokován infrazávorou a ručními šachetními dveřmi. STOP má funkci ochrany nákladu při nezamyšlenému pohybu nákladu, kdy obsluha zastaví přepravu.
Výtahy pro dopravu osob dnes MUSÍ být vybaveny automatickými dveřmi, pro blokaci jízdy – vystoupení z klece ve stanici - slouží tlačítko ZNOVUOTEVŘENÍ.
STOP v kleci, která je osazena automatickými dveřmi NESMÍ být použito: někdo může zastavit výtah v jízdě a ze zdravotních důvodů nebude schopen dát o sobě vědět. Kabina uvízne mezi stanicemi a posádce nebude pomoci – výtah nepůjde přivolat.
Mazání nezamyšlené volby je možné tlačítkem ZNOVUOTEVŘENÍ a to jen při ½ pohybu dráhy automatických dveří, pak je již volba zaznamenána.
Dále je také možné již při jízdě zadat dodatečně další stanici, ve které výtah zastaví, nebo tam po vystoupení odjede i sám.
Výbava panelu volby je tedy dle ČSN kompletní, další doplňovat nelze.
Novotná Martina
Datum: 23.09.2013
Titulek: Vítáme vás!
Dobrý den. Zde můžete vkládat Vaše dotazy a připomínky.